Dick Honingh overleden

Dick Honingh

Op maandag 23 oktober is Dick Honingh in zijn woonplaats Durgerdam op 75-jarige leeftijd overleden. Er zullen weinig Durgerdammers zijn die Dick (of Dirk zoals hij ook genoemd werd) niet kennen, al was het alleen maar vanwege de gezelligheid op de stoep voor nummer 83, waar Dick zodra het zonnetje scheen het liefst op zijn bankje zat met een biertje en een borreltje.

Dick werd lid van WSV Durgerdam bij de oprichting in 1972 (lidnummer 57) en bleef de vereniging trouw tot de allerlaatste dag. Bij iedere openings- en sluitingstocht was hij aanwezig met zijn Bouhuijs-boot (zoals hij die zelf noemde), de Derk Willem. Toen het zeilen niet meer ging voer hij graag mee mee zijn broer Arie op de Potvis, afgelopen mei nog tijdens de openingstocht naar Edam.

Dick was ook een periode bestuurslid van onze vereniging, was zeer betrokken, en heeft heel wat steigers en palen met zijn eigen handen gemaakt of gerepareerd. De vereniging is hem dan ook grote dank verschuldigd.

Wij wensen zijn familie en vrienden heel veel sterkte met dit verlies. Een markante Durgerdammer is voor het laatst uitgevaren.

De herdenking voor Dick vond plaats op dinsdag 31 oktober in de dorpskerk in Durgerdam. Het was een indrukwekkende bijeenkomst met een grote opkomst.

Derk Willem

1 gedachte over “Dick Honingh overleden

1. hans bijlsma Beantwoorden

gecondoleerd met het verlies van Dick,
    De boot ( zijn boot) blijft mooie varen, onder de zelfde naam, en geniet van op het IJsselmeer.
    We houden je in gedachten Dick,,je was een mooie man.
    Derk Willem heeft een goede haven gekregen en zal nog vele jaren door varen, van uit kolhorn,.

Groet uit kolhorn, hans