Groene boten-beleid

Tijdens de eerstvolgende Algemene Ledenvergadering (op 31 maart 2023) staat het vernieuwde havenreglement van WSV Durgerdam op de agenda. Een van de onderwerpen daarin is het zogenaamde ‘groene boten-beleid’. Dit houdt in dat ieder vaartuig in onze haven door de eigenaar onderhouden en schoongehouden dient te worden. Indien dit niet gebeurt is het bestuur bevoegd om hier tegen op te treden.

Schepen zoals op de foto zijn natuurlijk een smet op onze mooie haven en we zijn vast van plan hier de komende tijd vaker actie tegen te gaan ondernemen. Het allerbelangrijkste uitgangspunt hierbij is dat we schepen in onze haven willen die gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn, namelijk om mee te varen. Daarom willen we op een aantal punten het havenreglement wat aanscherpen:

• Staat van onderhoud van schepen
  • Geen groene aanslag, verzorgde aanblik
  • Schoonhouden eigen steiger
  • Schepen dienen gebruikt te worden

Als bestuur willen wel graag benadrukken dat het zeker niet bij onze club past om alleen maar keurig gepoetste boten in onze haven te hebben, integendeel. We zien in onze haven het liefst schepen met karakter, met een trotse en betrokken eigenaar, die zijn schip verzorgt en regelmatig gebruikt.

Wilt u meepraten over dit onderwerp? Kom dan naar de Algemene Ledenvergadering op 31 maart (alleen voor leden).